måndag, april 06, 2009

Solen värmer rejält i dag...

Hej Hej

En kort blogg igen. I går var jag på bio med familjen, vi såg en nån hundfilm från Beverly Hills. Barnen tyckte den var bra i fall... Christine och jag var lite trötta sen lördagens sena middag hos våra goda vänner.

Till helgen blir det golf i fall jag hinner. Ska bli skoj.

I dag avgörs nog Wanja Lundby- Wedins framtid. Mediadrevet har gjort sitt. Nu är det dags för domen. Tyvärr. Jag gillar Wanja, men jag tror att det svårt att sitta kvar som LO-ordf. med tanke på alla skriverierna. Jag utgår i från att alla övriga styrelseledamöter i AMF tar sitt ansvar och avgår från styrelsen, precis som Wanja. Sen får vi se hur processen utvecklas. 

Visst har vi påverkats negativt i partiet av skriverierna. Jag är dock säker på att vi kommer att stärkas på sikt. Vi vet nu också kraften hos de borgerliga medierna. De skyr inga medel i att skriva ner våra partiföreträdare, samtidigt som deras "vänner" hålls gömda bakom ev. skandaler.  Valrörelsen är verkligen i gång.

Hinner ej mer just nu, återkommer i morgon
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: