fredag, april 03, 2009

När vår ekonomiske talesman tog täten - Thomas Östros, veckans profil

Hej Hej

Fick veta att min hemmabana öppnar för spel på driving rangen och korthålsbanan till påsken. Yippie kay yeah... kan det bli bättre. Nu ska det svingas och träffas. I höstas köpte jag en hel kartong bollar av min landstingkollega och landstingsrådet Börje . Han sålde av ett gäng bollar som hans son använt i sin karriär. Sonen lär visst vara en stjärna, själv är jag en roooookie, men who cares- Golf är ju så innerligt roligt.

Svennis fick sparken i går. Trist för denne glade värmlänning. Han skrattar nog hela vägen till banken- 35 miljoner kr. Han kommer tillbaka. Ett stalltips är att ett Premier Leauge gäng lockar över honom till Great Britain...

Äntligen börjar media förstå hur illa den borgerliga regeringen sköter Sverige i jobbkrisens tider. Ett tecken på detta är att Thomas Östros, vår ekonomiske talesman har fått rejält med utrymme, både i Agenda och SR att utveckla vår politik. Han har skött sig föredömligt. Thomas har en förmåga att vända kniviga frågor till ett sakligt resonemang och han börjar bli fruktad av journalistkåren, eftersom det är svårt att hitta blottor i hans utfästelser. Thomas, Veckans profil. Nu är det bara att gasa på. 

I morgon har vi partidistrikskongress i Gimo. Thomas Östros, kommer att öppna mötet han är ju vår distriktsordförande. Mona Sahlin kommer att hålla huvudanförandet. Själv har jag fått förtroendet att vara föredragande avseende vårt regionala handlingsprogam. Ser framemot en spännande och kreativ diskussion kring redaktionskommiténs förslag. Motionsbehandlingen blir säkert visionär också. Vi har några rejält kluriga motioner, som kommer att kräva excellenta insatser från de utvalda personer som är distriktsstyrelsens föredragande. Tror nog ändå att vi förlorar vid några omröstningar, men så ska det vara vid en kongress och det är bara sunt i partidemokratin när kloka kongressombud får diskutera kring bra eller möjligen utvecklingsbara förslag. Sannerligen ett bevis på att våra grundfundament gäller fortfarande - ett ombud- en röst..många tillsammans kan fälla även de ledandes förslag..
Skönt att jag slipper köra i morgon bitti. Min vän partikamraten Eva, kör mig och andra kamraten Werner hela vägen ut till östra delarna av Uppsala län och hem på kvällen. 

Ja, det blir nog inget mer i kväll. Återkommer på söndag med inspel från kongressen. Jag hoppas att jag får se - Så ska det låta i kväll- nu när Let´s dance är slut... men jag kanske blir nerröstad..

Vi syns i vimlet o trevlig helg
Pyry






2 kommentarer:

André sa...

Det stämmer verkligen att man anar ett nytt parti nästan i det som sägs av Östros och Göran Greider.

Men jag vet inte om Thomas Östros riktigt går hem i stugorna. Kanske är han för säker i sina svar på fel sätt. För mig är det en himmelsvid skillnad mellan Mona Sahlin och Östros i framtoning.

Jag hoppas och tror på Mona men märker också att jag för första gången i mitt liv funderar på att rösta på Anders Borg. Konstigt, jag vet, men så blir det lätt när man inte kan hitta en enda parti som verkligen företräder min åsikt.

Pyry Niemi sa...

Jag tycker nog att Thomas och Mona kompletterar varandra. Jag hoppas att du inte väljer Anders Borg till nästa val. Vår politik mejslas ut allteftersom och jag är säker på att du kommer att hitta idéer som även tilltalar dig.

Hälsningar
Pyry