söndag, april 05, 2009

Först en liten ursäkt..

Hej Hej

Jag skrev häromdagen att en granskande journalist skulle kunna hitta kopplingar mellan ledande politiker i Enköping som gick emot alliansens förslag om nattstängd akutmottagning och personalen på lasarettet som ev. kunde förlora jourersättningar i fall det skulle bli så. Enligt initierade källor stämmer inte detta påstånde, och då ber jag de som känner sig utpekade om ursäkt. 

Jag var på partidistriktskongress i går. En mycket upplyftande tillställning, trots all turbulens kring Wanja Lundby-Wedin. Thomas Östros, Mona Sahlin, Birgitta Dahl och Ardalan Shekarabi höll inspirerande tal. Kongressombuden debatterade friskt kring spännande motioner. Jag hade förtroendet att slussa igenom vårt regionalpolitiska handlingsprogram samt fick också vara föredragande kring en motion om föräldraförsäkringen. Solen sken över Gimo, det brukar visst alltid vara bra väder och alla var glada. Vi kommer att resa oss ur de svaga opionionssiffrorna, Den politik som vi nu enats kring är offensiv och välfärdsskapande. Vi vill investera oss ur jobbkrisen, den borgerliga regeringen vill ducka sig genom densamma.

I övrigt är det rätt mulen dag i dag. Vi var bjudna på middag till goda vänner i går. Det blev lite sent. Kvällen var riktigt trevlig, mycket bra mat, gott att dricka och bra snack. I dag får vi samla kraft inför den kommande veckan. Ungarna har påsklov och någon gång måste jag byta däck.

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: