söndag, april 19, 2009

Livet är underbart och i bland väldigt orättvist

Hej Hej

I fredags fick jag veta att en man som var några år yngre än jag, hade avlidit pga. av lungcancer. Vi kände varandra och han hade bl.a. varit tränare för min dotters fotbollslag samt även varit målvakt i vårt veteranlag. Jag skickar en stillsam hälsning till hans familj och beklagar sorgen. 

Min fars gamle arbetskamrat gick också bort hastigt i cancer förra veckan. Han var en god mentor under åren som jag arbetade med honom och farsan på olika pappersbruk med att dra och installera större rör. 

Våren är här och livet är rätt underbart, men visst tusan känns det orättvist att vänner dör, alltför tidigt. 

Vår grannfru blev mormor i fredagsnatt. Jag glädjs med henne och livet fortsätter med nya människor som tar över stafettpinnen från de som lämnat oss.

Jag fick spela golf igen idag. Det gick riktigt dåligt, men jag fick ändå i hop 31 p. Förra helgen hade jag 26 p. Nåväl, det rullar på och om några rundor borde jag ligga på mitt höga handicap.

Efter två dagars budgetmangling med majoriteten i Håbo, känns det rätt trist med politik. Jag har dessutom landstingsfullmäktige i morgon + KS.  Ingen polistisk kommentar i dag, förutom att majoriteten i Håbo måste vara synnerligen kreativ i fall de ska klara sina egna, ekonomiska beting. Hoppas för Håbobornas skull att de följer våra kommande förslag inför 2010, då kan det faktiskt bli hyggligt bra.

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: