söndag, april 12, 2009

I bland blir jag riktigt förvånad!

Hej Hej

Påsken närmar sig slutet. Vilket kanonväder. Jag fick köra en 18 hålsrunda i går på Fullerö i Västerås. 26 poäng, ingen vidare score, men det var ju ändå första runda för säsongen och sällskapet var trevligt. Jag blev förvånad över att gå runt utan att slå bort en enda boll.Svärmor och hennes särbo tog väl hand om oss under helgen. God mat och dryck. Skönt att sätta sig vid dukat bord. Tack. Jag gjorde däremot en liten tavla, lyckas stjälpa en kruka från fönsterbordet, så att den landade på en termostat till kökselementet, vredet gick sönder, krukan höll...skickligt va?

Den politiska ådran har tagit lite påskledigt, men jag glädjs över vårt förslag om "nubbe" till äldre. Varför ska inte de som bor på servicehem och är gamla, få möjligheten att dricka ett glas eller två. Givetvis ska alla, i fall de inte stöter på medicinska hinder få lite guldkant på tillvaron. Smaker och dofter är ju mycket viktiga för att få behålla en bra livskvalitet under hela livet. Bra förslag.

Hela familjen var engagerad i dagens trägårdsarbete. Hustrun fixade i och kring växthuset, riktigt mysigt att sitta där igen med ett glas och lite tilltugg. Barnen körde antingen skottkärra med gammalt virke till majbrasan, eller planterade nya växter inför sommaren. Själv rev jag en fd. jordgubbs-potatislåda, som vi spikat igen med brädor. Tog ett antal timmar. Lite trött i kroppen och defintivt ovan med kroppsarbete. Den grillade karrén med kokt potatis satt fint på eftermiddagen. 

Ett tips på en bra dvd film - No country for old men- Bröderna Coens grymma film om pengar, knark och mord. Mycket bra och synnerligen humorfri. Tommy Lee Jones är alltid sevärd och Javier Bardem spelade bra som elak yrkesmördare.

Ja, det blir en måndag i morgon också.

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: