tisdag, juni 30, 2009

Tänk om jag ägde en ängels goda krafter....

Hej Hej

Jag och familjen njuter av sommaren. Hustrun Christine har dock lite tungt eftersom hon jobbar. Hon får semester om 1,5 vecka. Värmen är god, men min knopp är seg. Känns som hjärnan har lite overload och det är inte helt enkelt att vara konstruktiv och påhittig. Tänk om jag ägde en ängels goda krafter, då skulle jag:
- Utbilda alla människorna i den goda fredstanken och belöna dem som levde i kärlekens och omtankens tecken
- Ta bort alla orättvisor som råder mellan män och kvinnor
- Ge alla barnen i hela världen lika möjligheter till ett gott liv
- Belöna alla människor som gör minst en god klimatgärning om dagen.
- Uppmuntra alla människor att bry mindre om sina egon och mer om sina medmänniskor

Som en god ängel skulle jag ställa krav på alla beslutfattare att fatta minst ett positivt -humanistiskt beslut varje dag. I min änglasfär skulle det råda jämlikhet. Alla skulle vara lika mycket värda.

I ärlighetens namn är det så här långt som min varma lekamen orkar trycka ner tangenter just nu.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: