fredag, juni 05, 2009

Jag minns den varma sommaren....Brrr

Hej Hej

Har delat ut flygblad i dag, länge och i stora mängder. Det är riktigt ruggigt juniväder. Blåsigt, små regnigt och 8-9 grader. Jag brukar inte vara så frusen, men det känns ända in i märgen. Ska snart i väg på studentfest, min guddotter Anna tar studenten och det ska bli trevligt att träffa henne, familjen och deras vänner.  I morgon fortsätter valarbetet. Jag hoppas att vi gör ett bättre resultat än förra gången.

Såg på delar av EP-debatten i går. Måste säga att Marita skötte sig bra, men det var en rörig tillställning, fick inget grepp om frågorna och det var märkliga turer när politikerna begärde ordet osv. Nej Karin Hubinnette är en bra programledare, men i går hade hon en liten svacka, eller möjligen producenten. 

Pratade återigen med en väljare som inte "visste" något EP´s arbete. Jag försökte förklara så bra som möjligt, och hon lovade att rösta i fall. Det viktigaste är att så många som möjligt röstar. Demokrati är ingen självklarhet, för 90 år sedan hade t.ex inte kvinnorna rösträtt i Sverige. Många länder är diktaturer. Folket får bara rösta på ett parti eller kandidat. Vi ska vara glada för att vi slipper det i Sverige och de övriga medlemsländerna i EU. Ett annat argument som jag tycker håller, från en kvinna som gick förbi- Jag röstade nej till EU, men om jag inte röstar i det här valet, har jag ju inte någon moralisk rätt att klaga heller. Så är det.

Nej, det blir lite kortare i dag, kanske skriver en rad eller två i helgen.
Vi syns i vimlet
Pyry

1 kommentar:

Mattias sa...

Måste ha varit småtrist och kallt att valarbeta när det är sådant uselt väder. Men är man politiskt aktiv så får man ju ge allt inför "finalen".

Har vaknat och satt mig för att blogga, måste ju skriva om valet ... ska snart ta mig en promenad på morgonen och passa på att lägga min röst.