tisdag, augusti 11, 2009

När vi gick åt varsitt håll och möttes på halva vägen...

Hej Hej
I går kväll, när jag fick lite ledig tid, blev jag inviterad på en promenad med Christine. Jag tackade ja, bytte snabbt om och ställde mig vid tomten. Letade därefter runt på tomten och kunde inte hitta henne. Frågade barnen, de svarade unisont att hon gått i väg. Jag blev lite putt, traskade i väg själv och kom väl halvvägs, då jag till min glädje mötte Christine. Hon hade varit och påtat lite utanför tomten, blivit lite putt för att jag gått i väg. Nåväl, vi fick traska hem tillsammans och det var ju trevligt i alla fall.
Sonen Albin fick veta att han får vara en av Bålsta IK tre representanter i Upplandslaget i friidrott på lördag. Tävlingen är i Enköping och Albin ska springa 600 m. Jag är glad och stolt att han blivit uttagen.
Jag saknar golfen. Kan inte spela pga. tumskadan. Hoppas den läker lite snabbare. Vore trevligt att nöta lite fairway och greener.
Lite intressant med moderaternas ekonomiska utspel. Att tillföra ett ospecificerat antal miljarder till kommuner och landsting inför nästa års budget. Först ska summorna förhandlas med övriga borgerliga regeringspartier och därefter kommer förslaget. Luktar valfläsk lång väg. Det som gjorde mig mest irriterad är att det avser att genomföra fler skattesänkningar. Helt galet i dessa tider. Varje krona som kan avändas till välfärdens kärna, ska användas där och inte hamna i fickorna hos redan de rika.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: