onsdag, augusti 19, 2009

16 miljoner tjänsteår.....

Hej Hej
Nu skiner solen och det känns som att sista sommarvärmen omsluter oss. Friidrotts - VM fortsätter och de svenska framgångarna har lyst med en så frenetisk frånvaro att jag nästan blir påmind om åren före Klüft, Holm, Olsson, Kallur, Bergqvist mfl. Vi är ett litet land och vår friidrottshype går i vågor. Det kommer nya talanger framöver, men vi kan inte producera på nya stjärnor på löpande band som t.ex. USA.
Jag satt på pendeln och grubblade lite kring PRO´s medlemmar. Det finns över 400 000 medlemmar i PRO. I fall, alla dessa, rent hypotetiskt har arbetat i 40 år, är den sammanlagda tiden för arbete = 16 miljoner tjänsteår. Ett rejält antal timmar blir det i fall vi fördjupar oss ytterligare. Tänk att alla dessa pensionärer + övriga pensionärer som ej är medlemmar, diskrimineras av den nuvarande regeringen. Jag som arbetar heltid, får jobbskatteavdrag, den som arbetat heltid i över 40 år, får betala mer i skatt. Det är häpnadsväckande. Så kan vi inte ha det. Vi måste se över hela pensionssystemet och jobbskatteavdragen skyndsamt för att skapa rättvisa villkor åt alla i samhället.
Jag ska börja utbilda i medlemsvärvning om några veckor. Det ska bli riktigt roligt. Har ju jobbat mycket med telemarketing, direktförsäljning och tjänsteförsäljning och även utbildat juniora som seniora säljare. Nu ska jag utbilda engagerade pensionärer i medlemsvärvning. Det ska bli jätteroligt. En ny utmaning, speciellt med tanke på att alla dessa pensionärer har så mycket arbetslivserfarenhet.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: