måndag, augusti 10, 2009

"Måndagmorgon"...

Hej Hej
Borde väl inte blogga, men fick en liten stund över. Solen ligger i dis, men det är ok. Vädret ska visst bli varmt i dag också. Nytt uppdrag påbörjas idag och det känns bra. Jag är väl omhändertagen.
Blev lite extra glad i går, när IFK Göteborg återtog serieledningen. Alla övriga resultaten gick Änglarnas väg + att Gefle IF vann mot Elfsborg. En bra fotbollsöndag helt enkelt. Änglarna vann mot Örgryte med 1-2 och båda målen gjordes av Tobias Hysén. Jag tror att han kommer att vinna skytteligan i år.
Ingen golf på nästan en vecka. Försökte spela i fredags, men min stukade tumme satte stopp redan vid första tee. Hoppas på snabb läkning, saknar golfen rejält. Behöver han en frisk tumme också för fotbollens skull, ifall jag måste ställa mig i mål till kommande helg.
Albin och Oliva satte tre personbästa i helgens Gurkspel i Västerås. Det var en varm dag, men bägge barnen kämpade tappert och det roligt när de bli lite sporrade av sina egna framsteg. Även föräldrarna blir stolta och glada..:-)
Såg att Lars Ohly körde sitt sommartal. Han gav Israel en rejäl känga, vilket jag i och för sig tycker är riktigt, men han är aningen tuff i sina ordval. Sen kan jag väl tycka att en handelsbojkott från EU mot Israel inte är bästa vägen till försoning. Hela konflikten känns för närvarande bottenlös. Israel och Hamas har grävt ner sig alltför långt i skyttegravarna och nationella brösttoner gör ingen nytta inom diplomatin. Dags för nya medlingsförsök från EU, FN och USA. Jag har vissa förhoppningar på Hillary Clinton. Under Bill Clintons tid som president, kom fredsarbetet långt, men sköts i sank pga George Bush synnerligen Pro Israeliska inställning. Vilket inte gagnade några andra än det starkaste lobbygrupperna i USA. Jag har också förstått att Barack Obama öppnat dörren till försoningssamtal med Palestinierna också.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: