fredag, mars 13, 2009

Leksand forever.. men det är nog kört i år igen..

Hej Hej

Ett kort inlägg. Jag har laddat för kvalserien i hockeyn under hela säsongen. Nu fick mitt älskade Leksand stryk i inledningsmatchen igen. Det är som Hin håle drabbat det härliga gänget från Dalarna. Det ska inte gå att få Leksand tillbaka till Elitserien. Det ser åter mörkt ut. Jag vet inte varför, min magkänsla är negativ. Jag tillbedjer alla tänkbara hockeygudar, men det känns bara så eländigt. Nu låter det som ett martyrskap, men jag har hållt på Leksand i 35 år och sviker aldrig laget, och jag hoppas..och jag hoppas att det går hela vägen. Men, som Tony brukar säga i Let´s dance, det är mörkt, tråkigt och fruktansvärt kallt. Dela mina hockeyböner, ge oss Leksingar styrka att härda ut denna tuffa kvalserie, låt grabbarna komma vidare ..jag tror att hockeysverige skulle gilla det. Det är dock väldigt tufft.

Vi syns i vimlet
Pyry

3 kommentarer:

Erik Weiman sa...

Men snälla Pyry, de har förlorat en match mot ett f.d. elistserielag med uddamålet. Leksand fixar det här. Håll tummarna i eftermiddag i stället, så att Byn får lite tuggmotstånd på lördag.

Erik Weiman sa...

Fast...brrrr...nu känns det lite kärvt. Vi får i alla fall hålla ihop i hockeyfrågan, och hoppet lever ju för SAIK i bandy. Men på lördag blir det byn som vinner!

Pyry Niemi sa...

Ja, det är bara en gutfeeling. Leksand började illa förra året också... Nåväl,det är inte kört, men tufft. Vi får väl hoppas att SAIK vinner i kväll, tror dock att VSK drar det längsta strået, men jag lever på hoppet avseende SAIK.