onsdag, maj 20, 2009

Tåg - ett modernt sätt att resa

Hej Hej

Solchanser i dag, fick dock intrycket av att det skulle kunna bli regn. Jag satsar dock på solsken..
I går när vi hade skolnämnd, lyckades majoriteten motivera Mp att gå med på en Återremiss kring nedläggning av Gröna Dalen skolans högstadium, vi socialdemokrater och Fp yrkade avslag på hela förslaget. Vi tycker att ärendet tagits fram för fort och utan en rimlig förankring bland eleverna, föräldrarna och personalen. Nåväl, det blir en ny nämnd 2/6 och då hoppas jag att även Mp går med på vårt avslagsyrkande, så att förvaltningen får uppdraget att komma med ett helhetsförslag som är transparent och logiskt för alla inblandade parter. Hade vårt budgetförslag gällt skulle inte förvaltningen behövt spara pengar på det här viset.

Jag spelade 9 hål i går kväll. Gick hyfsat, dock två streckade hål... jag är dock på G, har hittat en ny vän i min klubba Hybrid femman, en helt ok klubba som funkar i mellanhögt gräs och på hårdare underlag. Den ska jag använda mer under sommaren. I fall jag har råd, kommer jag att köpa en hybrid trea också. Intressant information ... eller hur..:-)

Vi socialdemokrater vill bygga ut järnvägsnätet i Europa för att utöka möjligheterna till person - och godstransporter.  Vi vill också ha ett gemensamt bokningssystem för hela EU- för att utveckla möjligheterna för resenärer att boka biljetter på ett smidigare sätt. Tåget är ju också ett överlägset transportmedel. Miljövänligt, bekvämt och man tar sig oftast ända in till citykärnan. Bara att kliva på och kliva av. Inga tranferresor, incheckningar och väntetider vid gater. Fick jag chansen skulle jag åka mycket mer tåg, bara att få sätta sig ner och titta ut över det passerande landskapet ger en känsla välbehag. Det här är en viktig miljö- och komfortfråga för oss i valet till Europa parlamentet. En röst på S, gör att frågorna kommer att få än mer aktualitet. 

Ha det så bra, glöm inte att påminna dina vänner om att rösta, 45% av svenska folket vet inte om att det är EP val 7 juni. Vi har en stor och gemensam utmaning i att mobilisera fler väljare.

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: