torsdag, maj 14, 2009

Lite kallare, men värmen är på väg

Hej Hej
Socialdemokraterna i Sverige är på frammarsch. Våra vänner i hela landet vittnar om detta och givetvis är det ett utslag att vi äntligen börjar få utrymme medialt för vår politik, samtidigt som vi också kan presetera våra förslag, muntligen till väljarna utifrån rådslagen i partiet. En viktig fråga som skattesänkningar för pensionärerna är självklar. Den kommer vi att driva mycket tydligt och intensivt. Den kommer också att vara finansierad. Borgarna börjar skaka en aning och jag tror nog att KD, C och Fp har all möda i världen att inte profilera sina frågor, nu när de börjar att balansera kring 4% spärren. KD har dessutom legat under spärren ett tag och de ligger rätt illa till. Vi kommer att presentera ett tydligt röd-grönt alternativ inför valet, och då kommer borgarnas framtida splittring bli ännu tydligare. Då måste de presentera ett nytt alternativ, som i ett sämre läge kan leda till att t.ex. moderaterna ökar på bekostnad av KD, som i sin tur kan riskera att åka ur riksdagen. Det kommer att bli spännande.
Mitt älskade IFK Göteborg har etablerat sig i toppen av allsvenskan. Jag håller tummarna, det kommer att bli en jämn serie i år också. Helsinborg verkar vara på bettet också. Mitt andra favoritgäng Gefle har gjort en hyfsad start. Jag hoppas att det får en bra tabellplacering i år.
Spelade golf häromkvällen. Han bara gå 15 hål, men det gick skapligt. De första 9 hålen, där jag spelat riktigt uselt med scorer på 9-10 p, fick jag i hop 15 p. Det sista 6 hålen gick desto bättre. Jag fick 15 p, där också, det visar i alla fall att jag hade kunnat gå på mitt handicap och det känns bra inför fortsättningen. Men golf är en mental sport. Nu gäller det att minnas det roliga och lära sig av utmaningarna.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: