måndag, september 21, 2009

Kyrkovalet

Hej Hej
IFK Göteborg leder allsvenskan igen. Det känns bra, mindre bra är att Tobias Hysén är skadad igen. Hoppas det inte är allvarligt. Leksand fick sin första poängförlust. Inte så bra, men Bofors brukar vara starka hemma och det var starkt av Leksand att kvittera precis i slutsekunderna.
Albin och Oliva var på Bålstas egna friidrottstävling i helgen. Oliva satte personrekord i längd. Albin vann 600 m, slog två 96:or och satte pers vid samma lopp och även i längd. Roligt och inspirerande. Det är så roligt att se hur de utvecklas.
Tråkigt att kyrkovalet ledde till att SD och Frimodig kyrka gick framåt. Motståndare till homoäktenskap vann återigen terräng och jag är så innerligt trött på bakåtsträvarna. Personligen tycker jag inte att vi ska ha politiker i kyrkan. Endast folkvalda lekmän utan partibeteckning. Jag anser att det är en konsekvens av att staten och kyrkan har gått skilda vägar. Nåväl, nu gäller den här ordningen. Jag är glad att vi socialdemokrater är överlägset största parti och att det faktiskt gick framåt lite grann, även om vi inte fick fler mandat till kyrkomötet. Glad för att Mp gick framåt också. M och C backade och det var kanske inte så oväntat. Speciellt M som jag anser har tappat hela sin kyrkopolitiska grund.
Var på landstingsfullmäktige i dag. Det var som vanligt vi vann debatterna och förlorade omöstningarna. Det är val 2010, då hoppas jag att det är en annan ordning i landstingsfullmäktigesalen.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: