fredag, september 18, 2009

Fredagsmys

Hej Hej

Efter en intensiv vecka, var det gott att jogga ett antal km och därefter ställa sig i köket och göra kvällens middag. Köttet var inte av bästa kvalité, aningen segt innan stekningen, men familjen åt upp det mesta i alla fall. Helt ok middag, vi hann sitta i en timme och snacka om veckan som gått.

I morgon ska vi vara funktionärer när Albin och Olivia är med på friidrottstävling i Bålsta. Ska bli roligt. Har ju bara sålt korv och dylikt tidigare. Bålsta har anrika friidrottstraditioner och det är en bra stämning i föreningen.

Hägglunds insändare fick rätt bevakning. Jag blev förvisso rätt irriterad, men om jag får säga det själv, så höll jag en någorlunda låg profil, så gjorde även resten av politikerna och "kultureliten". Lika bra det. Jag tror dessvärre att KD åker ur riksdagen, även om socialministern försöker sig på "trollkonster" via debattartiklar.

Partikongressen närmar sig och många frågor kommer att diskuteras. Att vara ombud är ett stort ansvar, vilket gör att jag inte kommer att diskutera frågorna medialt eller i bloggen. De beslut som ska fattas, görs på kongressen. Som ombud har jag privilegiet att skriva så. Det innebär att jag tillsammans med övriga ombud får fatta besluten på plats, inte i förväg via media.

Ja, helg igen och Leksand vann även den andra matchen. 4-0 mot Växjö. Det kan gå hela vägen i år, hoppas, hoppas..

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: