måndag, november 02, 2009

Energikongress....:-)

Hej Hej
Jag har varit på Energikongress...!!!! Jag har sällan upplevt en liknande energitillströmning som på socialdemokraternas partikongress. I fem dagar, diskuterades alltifrån föräldraförsäkring till skattepolitik, IPRED till utrikespolitik. Roligt, intensivt, nyttigt och visionärt. Vi visade verkligen att partiet kan enas kring de viktigaste frågorna och våra riktlinjer är numera grundade i kongressombudens och partistyrelsens gemensamma uppfattningar. Jag är också glad för att vi fick en tydlig riktning avseende föräldraförsäkringen, som vi vill ska bli tre delad på sikt. Jag drev frågan om att ta ett tydligt ställningstagande i regionreformsfrågan. Efter mycket fotarbete och samtal, enades kongressen om att jobba vidare ur ett nationellt som regionalt perspektiv med en tydlig socialdemokratisk vision.
Vi hade verkligen trevligt och nu jag tar lite paus i några dagar och reflekterar kring den moderna socialdemokratiska visionen inför 2010 och framåt.
Något som var positivt också var att medierna inte kunde hitta några blottor eller konflikter. Visst hade vi diskussioner, men det var ärliga tag och många av frågorna debatterades i temagrupper, för att därefter presenteras inför kongressen. Överlag en bra medierapportering, vilket glädjer mig nåt oerhört. Vi brukar ju sällan få stående ovantioner av den borgerliga pressen..:-(
Slutligen en liten aforism:
- Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken-
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: