tisdag, november 10, 2009

Kobra - ett mycket modernt program..

Hej Hej
Kolla in Kobra i kväll. Ett riktigt bra kulturprogram, som vågar utmana våra fördomar och samtidigt berika med spännande inslag från hela världen. Tack SVT. Jag var i Borlänge i dag. En traditionell bruksort som funnit nya branscher och inte minst får ett nytt IKEA varuhus. Lite nostalgiskt faktiskt att göra besök där. Jag utbildade mig till distriktsinstruktör i Badminton där och spelade en hel del matcher när det begav sig på 80-talet. Jag reser mycket fn. Utbildar i medlemsvärvning för PRO aktiva medlemmar och det är riktigt roligt. Är glad över de stora engagemanget och intresset kring att värva nya medlemmar. Vi har bra flyt just inom PRO, medlemsantalet ökar och många hänger på när vi talar om rättvisa skatter. Det är bara i Sverige, pga av den borgerliga regeringen orättvisa beslut, som pensionärerna betalar mer skatt än vi som arbetar. I övriga länder är det lika villkor eller mer förmånliga skatter för pensionärer. Är det inte märkligt, personer som arbetat i 40-50 år, får betala mer skatt än personer som arbetat kanske 10-20 år. Jag är mest förvånad över regeringens cyniska inställning kring detta.
Nej, det blir nog kort i dag, skriver lite mer i veckan.
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: