onsdag, juli 15, 2009

Sommaruppehåll...

Hej Hej

Hoppas du har det bra i sommarvärmen. Jag tar lite sommarledigt från bloggandet och återkommer den 31/7. Behöver lite inspiration och ny energi inför den spännande och roliga hösten. I dag har solen spridit ljus över Bålsta. Jag och familjen gjorde en utflykt till Stinsen i Häggivik. Ett köpcentrum som vuxit rejält i omfång de senaste åren. Det blev ett par sandaler och lite snorklingsutrustning.

Barnen är på träning och hustrun gör lite frivillig arbete åt Röda Korset. Jag ska i väg på fotbollsträning alldeles strax. Det är lustigt att grabbarna fortfarande låter mig vara utespelare, min teknik är usel (jag är ju fd målvakt) och lyckas jag få i väg en passning rätt, är det lilla julafton.Jag har också tagit lite golfledigt. Slagen är ojämna och jag behöver få tillbaka tekniken igen. Jag stod på ranchen och tränade utslag i går. Kändes lite bättre, men det finns att göra för att få tillbaka feelingen. Nåväl, jag berättar mer efter i början av augusti.

På den politiska fronten är det stiltje, det enda som glädjer är att regeringen efter mycket vånda äntligen lovat hjälpa de boende ekonomiskt runt Österfärnebo, Gysinge för att bekämpa myggplågan. Det är nåt alldeles förfärligt vad mycket mygg det finns där. Jag var dit förra försommaren då det var ett mellanår, och då var det riktig mycket mygg.

Slutligen något tänkvärt, så här i Juli:
- Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta-
Glad sommar
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: