söndag, februari 14, 2010

Evighetsblomman...:-)

Hej Hej

I dag är det soligt och härligt vinterväder. Senaste månaden har varit riktigt tuff och utmaningarna består, även om det känns att möjligheterna blir fler i samband med den ökade närvaron av ljus under dygnet...

Leksand fick stryk mot Björklöven. Det svider, men jag tror ändå att LIF klarar sig till kvalserien.

I går kollade familjen på melodifestivalen på SVT, det sändes från hemstaden Sandviken. Helt ok program, jag gillade inte Manboy låten, den kändes verkligen passé, men jag förstår att många yngre gillade den.. Däremot kändes Andreas Johnsons - We can work it out- som en bra, fräsch och väldigt viktig låt just nu..En låt som angav hopp och försoning.

Jag skulle ge Christine minirosor i en kruka som Alla hjärtans gåva. Som den okunnige blomkännare jag är gjorde jag nog mitt livs pinsammaste blominköp i går. Jag hade köpt en platsblomma...som jag verkligen trodde var riktig. Det var lite bråttom i går vid ICA maxi i Enköping. Jag kände bara på plastkrukan, blomman såg ju så fin ut och den kostade lite extra också. Jag betalade och slog in den..hjälpligt med presentpapper för att skydda mot kylan..:-0
I går kväll stoppade jag ner den i en ytterkruka och droppade tom ner lite vatten...suck..När Christine tittade på blomman, sa hon - hmm en evighetsblomma..och jag tänkte yes, hoppas den överlever en lång tid framöver...Sen insåg jag mitt fiasko och bröt i hop ett fullständigt asgarv. Ja, huvudet och fingertoppskänslan är definitivt på minus just nu, jag hade i alla fall köpt en bok som Christine kanske kan gilla..hoppas det i alla fall.

Vid senaste SIFO mätningen backade vi i S, och M gick framåt. Det är verkligen svängningar i opininen fn. Hur kommer det att bli nästa gång, när M nu ertappats med att fuska med vallistorna. Nåväl, det kommer att bli knivskarpt. Vi rödgröna, måste bli ännu bättre på att förklara vår vision om ett modernt välfärdssamhälle.

Vi syns i vimlet
Pyry


1 kommentar:

semlan sa...

Jag hoppas att du/ni hittar styrkan igen.
Ljuset kommer åter !

Från en gammal vän som du inte hört av på länge.