torsdag, februari 11, 2010

Leksand..på väg till kvalserien

Hej Hej

Fin vinterdag i dag. Jag har blivit intervjuad av skolinspektionen. det gör en ordentlig inspektion i Håboskolan. Det var ett bra möte och jag möjlighet att ventilera en del av det misstag som gjorts av den spruckna majoriteten.

Leksand tog en tuff skalp i går. Vände mot AIK och vann med 6-5. Leksand leder serien och det väl tusan i fall det inte gick upp i kvalserien. I år går det hela vägen till Elitserien..:-)

SAIK trampar på och leder allsvenskan. Vann mot Sirius senast. En bra skalp det också med tanke på att Sirius är svårslagna på hemmaplan.

Lite stiltje i den politiska debatten fn. Jag blev dock glad för Hälsoval Stockholm, det rödgröna alternativet till ersättningssystem för primärvården i Stockholms län. Där man säger nej till fria etableringar, vill införa närakuter och ge bidrag till vårdcentralerna utifrån vårdtyngd och behov. Inte som i dag, när det är en rak ersättning oavsett om man är snuvig eller kroniker. Det kommer att bli en uppfriskande debatt i Stockholms län, över hela landet skulle jag tro hälso-och sjukvården. I Socialdemokrater i Uppsala län vill byta namn från vårdcentraler för att markera vikten av det förebyggande arbetet.

En kort blogg i dag. Lite vintertrött. Åker till Åre nästa helg med ett grabbgäng. Christine och barnen får välbehövlig "pappaledighet". Jag tycker väldigt mycket om att åka slalom, är en medelgod åkare och Åre är perfekt för mig och även de övriga deltagarna.

Hej hav skidstav

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: