fredag, mars 05, 2010

Solen skiner, själslig försoning - Kanske

Hej Hej
Våren har anlänt till Skåne. För mig är det väldigt långt till våren. Den senaste månaden har verkligen satt humöret på prov. Förseningar på tågen, eviga snöfall, kylan och allt annat som gjort den här vintern till en mycket jobbig, själslig prövning. Jag vill också passa på att säga Förlåt till min familj, Christine och barnen Albin och Olivia. Ni vet vad jag menar. Jag vill och kan bättre. Nu måste jag visa för er tre att jag innerligt menar allvar i dag, i morgon och även för framtiden.
I morgon ska jag på SSU´s distriktskongress i Uppsala. Ska bli spännande att få möta alla dessa engagerade SSUáre som är partiets framtidslöften. Jag är partidistriktets representant och får vara på tå när det blir frågor. En fråga som säkert kommer upp är den växande ungdomsarbetslösheten. Vi har i dag Europas näst högsta ungdomsarbetslöshet. Regeringen har inte rosat marknaden med deras passiva jobbpolitik. Vi rödgröna har svaren på hur vi kan minska arbetslösheten och få bort ungdomarna från passiva åtgärder, utan möjligheter till jobb eller praktik. För oss är det är oerhört viktigt att varje ungdom får en ytterligare chans till ett riktigt jobb, praktik eller utbildning. Varje arbetad timme räknas.
Under åren som gått med den borgerliga regeringen har utanförskapet ökat med 70 000 personer och arbetslösheten ökat med 100 000 människor. Vi har stora problem, där främst ungdomarna och de långtidsarbetslösa hamnat allt längre från möjligheterna till egen försörjning. Det här duger inte.
På eftermiddagen ska Christine och jag måla om minst en vägg i huset. Våren innebär förändringar, det här är en del av dessa.
Leksand verkar komma till kvalspel och SAIK möter Bollnäs i Bandysemin. I år måste bara SAIK komma vidare till final.
Dagens tanke..
Med tiden läker såren, återstår att se hur små ärren blir...
Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: