söndag, januari 13, 2008

Snart dags för fotbollsträning

Söndagkväll, snart börjar en ny vecka med utmaningar och möjligheter. På söndagkvällar brukar jag träna inomhusfotboll med Håbo FF´s veteranlag. Jag är tacksam över att få vara utespelare. Jag var tidigare målvakt och hade föga talang utanför det egna straffområdet. Att jag lyckas passa rätt någon gång varje träning är ett stort framsteg för mig. Mina lagkamrater har visat stort tålamod med mina tillkortakommanden som fotbollsspelare. Det är dock ett riktigt trevligt gäng som skrattar mycket och bjuder på en och annan gliring mellan varven. Att vi får lite extra kondis och måndagsvärk i musklerna är en del av tjusningen.

Jag och Christine såg - Arn, tempelriddaren- i dag. Helt ok underhållning, jag har läst alla böckerna och visst gick det att känna igen delar av intrigen från det skrivna ordet.

2008 är ett år då vi återigen samlat kraft att möta borgarna med full kraft. 2007 var ett tufft år, nu är vi rustade för en tuff kamp där vi inte släpper taget förrän valet 2010. Du som också är arg och vill agera, välkommen att kontakta oss socialdemokrater. Det finns alltid plats för engagerade personer som vill bidra till samhällsutvecklingen. Konstaterade i dagens demoskop att moderaterna backat med 5, 2% och att de nyliberala borgarna tillsammans inte ens förmår att ta sig över 40% strecket. Tänk om det vore val idag... Nu vet vi att de absolut mest orättvisa besluten fattas i början av mandatperioden, det kommer säkert sockrade bud allt närmare 2010, men samtidigt vet vi ju att om de nyliberala borgarna får makten efter 2010, fortsätter samma politik med omförminskad styrka... Jag litar på dig och övriga väljare att ni gör ett klokt val och väljer välfärd och samhällsnytta före orättvisor och avveckling.

Kort blogg i dag, måste dra på mig fotbollsskorna

Vi syns i vimlet
Pyry

Inga kommentarer: